About Me

My photo
I am 5'7 and I dont really update myself with my weight. The last time I checked, I was 70kg. I have tan skin,brown eyes,i cut my hair with size 1 twice a week and etc.Well, I am just an ordinary person. Speaking of ordinary, I dont have any disabled forearms and my face is perfectly fine. I am straight and so far, I dont think I have any enemies. I am trying my best to be a good citizen of God and also to my country. I want to have a better life and hopefully someday my dream wiLL come true.

Wednesday, February 25, 2009

There was a big dispute abt wether or not I can speak my native tongue of Dusun Lotud.Somesay I only speak the lang when Im drunk. You be the judge




Monongkupalad oku do nokorikot kou hiti blog ku numa'a. Aranggoi itih karasa'an ku doh hino kou ina'natanan hiti. Okon oni koh mongulou oku ih poh om okon oni koh waro ih poh kadayan ulohon ku do amu oku koilo monuang lotud kan idoh. tapi.. obuai noh do waro ginawo ku popokito do kadayan do ari nopo raha do suang lotud poinluyung hiti inan ku.




Banar oni do liwan di ina ku mantad hiLu tombunan om banar oni,do okon ih poh noponu raha do suang lotud hiti saralom inan ku. Do waro oni raha do kina, om waro oni raha do iban ponong hilu ih ina ku. tapi .. Hiti tuaran do nakagayo oku om hiti tuaran do nokosikul oku. Korongou oku nopo ari tu ongoh ko'odu-odu'an.. Om ongoh aki-aki... Amu ih do arahi do liwan nopo. "Dusun Darat" kan idoh. Waro do ko'ulou hiti "saralom" ..Ko'ihad waro oni ... do liwan noh di ina ku..




Nah,Intangai muyuh,ii yEyE,Anak ii Suon,Mongkupu ii ari Akin Sogiban@Simbakang@Orow. Monuang Lotud nopo, ko'ihad tih ongoh ko'odu-oduan,Ko'opi tih ongoh aki-aki. Nombo noh ari tu ongo full-blooded Lotud? Kasa'ap idoh joki? Sangadau suab nopo "Ah! Tombirang anak-anak tari!" kan idoh. Okon koh tombirang itih. Banar-banar oku noh do banar oku...hehehe.....




Miso noh amu oku puas hati. Atih tu kakadayanan do Suang Lotud do "wagu". Hino idoh nopo, om monuang Lotud oku nopo, amu mumbongut joki.Malayuuuuu oni ari tu gutok² . Milo oni kira'on ari tu mumbongut joki Suang Lotud. Maa do ih anti ku, ii Kalakau. Ih angkol ku, ii Monggoh. Ih Ansib,Ama ari tu ruhang² ku ii czer. Ari² noh potoi. Ama ku sondiri, ih Suon! amu monuang Lotud joki. Nokuro maa dinoh? Ingkuro balajar maa nopo dinoh?




Sangadau suab nopo, omiso nopo tih Suang Lotud.. Isai tih sala'an tokou?? Kakadayanan do poguLu. Ko'odu-odu'an om aki². Ama² om ina². do amu oni monuang lotud kuma'a karamanakan.




Om, maa doh ula noh. Hitih noh iti. Sala' poh do Aaamu. Kon? Abaya'an kou noh? do, amu oku nopo noita, kakal poh do asampin oku? hEhEHEHe.. paLan² gih. Waro kokowo'o ku. Bai...

p/s: Due to the fact of limited Lotud vocab, I had to pinjam some from the Malay and English vocs. :)
This was a conversation I had with an aunt:
Hi aunty!
9:52pm
hi, how r u?

9:52pmVelarry
aranggoi.. ikau?

9:52pmLini
aranggoi iboh, ikou?

9:53pmVelarry
kakal poh miau.. hahaha!!

9:54pmLini
ha ha ha kirim salam kaman

9:54pmVelarry
owhkayy...

9:55pmLini
thks.

9:55pmVelarry
nombo koh? hilu kL?

9:56pmLini
KL boh. muli bulan 5 potoi

9:57pmVelarry
atui.. obuwai ih poh talalu...

9:57pmLini
ah, amu oroso boh mari

9:57pmVelarry
banar oni ...

9:58pmLini
bah bye kaman,

9:58pmVelarry
bah..bye.. rongoy ronggoyo gih

9:59pmLini
bah

13 comments:

Anonymous said...

I am so impressed of you my friend. Damnn. My jaw dropped. You should see the look on my face when I was reading your Dusun essay. One word: Wow. Triple wow. In a way it was a slap in the face for me. Honestly, I CANNOT speak our native lang. DUSUN LOTUD. I wonder if I should even admit that I am a DUSUN LOTUD. It would be a total embarrasment to our 'clan'. lol.

Thumbs up for you my man. you have proved yourself to those who had the nerve to question your ability..Velarry can speak our native language - anytime, anywhere.

P/s: Yeye, I do need the lesson. But as usual ~ I'm still giving you all my lame excuses. Hell me.

Velarry Suan said...

Thanxxxx!!!! ... hihihihi :D

Its never too late to learn baby ... If the orang putih can conquer the language.. So can you.. aLways remember.. It runs through u.. The bLood of the Lotud.... Never give up!!!!

P/S :Dari ko sja tu.. hEhehe

Velarry Suan said...

Melvin CH says: Atui! Lotud abis!

Christina says:
its so nice to be able to speak ur mother tongue

Anonymous said...

e'kou noh tompinai!!...Kotunud banar jun monuang Lotud..Orubot boh kon, amu nopo kotunud. Oruol oni ginawoku, om ogumo tii karamanakan numaa, amu noh momboros tii tokou doh 'Bahasa'. Sangadau suab, nakapanau nopo nantanan ri molohing, aki2 om odu2. Naa, isai poh "harapan"??...ingkuro noh?

Bakanjar tokou Yye!!!...

Mongkupu ii Akin Goruda tih...

Velarry Suan said...

Ingkuro idoh mogutok do amu nopo koiLo ingkuuuuro? Tokou noh boh harapan.Isai ih poh?? hEheheheheH

Mang! Tob ! Pungggggg!!!! .... :p

Apandai oku jun! hEhehehe

chloe4485 ♛ said...

oh wow!
*speechless*

Velarry Suan said...

Speechless coz u dont have a clue what about the language right? hEhehehehe... rightttt... EeheheheE>..

Joy said...

whoah~ i never doubt ur ability to speak the language ye. but to blog about it? now that's mintapuji. haha. KIDDING! jeles ba ni. i ony read halfway den sa stop, bcoz anu, sa panat bca. tia phm sgt. haha. anyways, props for ya bebeh. i should start learning too.

Velarry Suan said...

Hi Joy... din expect u'd stop by ..hEhehehe.... bukan minta puji... Its just proof that I aint no Lie.. hEhEhE.. yeah.. I found out that u have hokkien blood from ur dad's pa (who is from china) from caroL.. same here.. but I only know one line which is " Lu ke to lo?" which means "Where are u going?" .. I shud learn that particular chinese dialect too.. as a tribute to my late great grandpa... Maybe we shud learn sama2 next time...its never to late... Viva La raza!!!!

Anonymous said...

Awesome!

Velarry Suan said...

Anonymous? sepa ka?

Anonymous said...

ba banaro no...ikau nogi..amu no koso suai dino...:thumbsup:

iti ponong marabahai ti..(ngam ka tu)

Velarry Suan said...

bah.. monongkupalad oku jun..